Wanaka naar Bruce Bay

21 december 2013 - Bruce Bay, Nieuw-Zeeland

Als eerste wil ik even zeggen dat we al jullie reacties op onze verhalen, foto's en video's heel erg leuk vinden om te lezen. We zijn zover weg en dan toch weer dichtbij bij jullie.

Vannacht heeft het aardig gespookt hier in de bergen, het waaide heel hard en vanochtend goot het van de regen. Mike wilde al de hele tijd naar Puzzling World, dus dat doen we eerst voordat we gaan rijden. Het was voor ons ook erg leuk, het ging vooral over optisch bedrog. Vooral de kamer met de schuine vloer, waarbij het lijkt of het water omhoog stroomt, is erg verwarrend!

Daarna gaan we de mooie route richting de West Coast rijden. Maar dan is opeens de weg afgezet en kunnen we niet verder. Er is teveel regen gevallen en het is te gevaarlijk om verder te rijden. Om rijden is eigenlijk geen optie, want dat betekent minimaal zes uur om rijden. We moeten dus wachten (met vele anderen) tot het droog wordt en de weg weer open gaat. Gelukkig is het na bijna 2 1/2 uur zover, we kunnen verder.

We zien heel veel watervallen onderweg en het is een hele mooie weg om te rijden. Bij de kust aangekomen, stappen we uit bij een plek die piratenbaai wordt genoemd. Er ligt heel veel wrakhout op het strand, van de piratenschepen? De korte wandeling daar is weer fantastisch mooi.

Daarna rijden we naar onze lodge waar we zeer hartelijk worden ontvangen. Heerlijk lamsvlees gegeten, door de gastvrouw bereid.

1. Bert van der Tol:
    21 december 2013
    Prachtige footo van het wrakhout! Kan je zo inlijsten.
  2. Netty van den Bulk:
    21 december 2013
    Sonja wat is dat leuk om jullie zo te volgen ,en te zien hoe jullie genieten met z'n drieën . Groetjes Netty
  3. Geert:
    21 december 2013
    Hey Luitjes, leuke verhalen hoor, gisteren zag ik ook dat er video's te zien waren :)

gaat het goed met je Go Pro Marco? zag dat je een iPhone had gebruikt voor de dolfijnen. Ben erg benieuwd naar de volgende verhalen en (bewegende) plaatjes.

Groeten uit een nat, grijs en sober Nederland
  4. Ivanka:
    21 december 2013
    Wat schrijf je ontzettende leuke verhalen Son....Dat is goed dat ik dat talent nu ontdekt heb ;-)! Het is leuk om jullie verhalen te lezen en met jullie mee te leven. Het is inderdaad net of jullie "gewoon" heel dichtbij zitten.
    Heb je ook nog foto's van het optisch bedrog?
    En die wegafsluiting was natuurlijk wel balen...wat hebben jullie daar al die tijd gedaan?

Groetjes vanuit een regenachtig Nederland!
  5. Henny en Piet:
    21 december 2013
    Net het scheve huis in Fantasialand?
  6. Annette:
    21 december 2013
    Hey vakantiegangers, wat ziet het er heerlijk uit bij jullie. En hoe leuk ook die helicoptervlucht, echt super. Hier gaan we van kerstborrel, naar schooldiner naar verjaardag. En al helse drukte in de winkels. Zin in kerst maar wat is die tijd daarvoor druk. En daar hebben jullie helemaal geen last van dit jaar :-) Maar wat een leuke reis zijn jullie tot nog toe aan het ondernemen, echt te gek. Geniet nog lekker en dikke kus!
  7. Mick:
    22 december 2013
    Ha Mike, zo, cool die helikoptervlucht! Als je thuis bent wil ik er alles van weten. Bedankt voor de felicitaties voor mijn verjaardag. Fijne kerst. Ook van Eva, die roept het net ook nog even.