Van Rotorua naar Leigh

5 januari 2014 - Leigh, Nieuw-Zeeland

Dit wordt onze laatste rit naar een bed en breakfast in Nieuw-Zeeland. We besluiten om de route niet langs de kust te rijden, omdat het daar vrij druk is. Je merkt wel dat de mensen hier zelf ook met vakantie zijn. Al is druk hier wel wat anders dan in Nederland! Nu rijden we ook vlak langs Morrinsville, waar de zus van onze buurvrouw woont. Na even zoeken vinden we het adres, maar helaas ze zijn niet thuis. Dan rijden we door naar hot water beach. Na een mooie route gereden te hebben, lopen we het strand op en zien al een groep mensen staan graven. Het is ongelofelijk, maar als je hier een kuil graaft in het zand, komt er heet water omhoog. Dat proberen wij dus ook en ik verbrand bijna mijn voeten. Zo heet is dat water! Mike vindt het wel wat en hij blijft graven. Wat een bijzondere ervaring.

Daarna rijden we een klein stukje verder naar Cathedral Cove. Na een half uur lopen zijn we er. Het is een kleine baai met een natuurlijke doorgang in een enorme rots. Als het vloed is, varen ze ook door de Cathedral Cove. Het is wel jammer dat het bewolkt is en een beetje miezert, want nu zien we de mooie kleuren van het water veel minder. Maar het is wel een indrukwekkende plek. Mike neemt ook nog even een douche in zijn blote kont onder een kleine waterval. Dat kan nu alleen maar omdat het niet zo druk is....

Na lekker gegeten te hebben in een restaurant dat van buiten uit ziet als een kerk, is het al veel later dan de bedoeling was. Toch maar even gebeld dat we laat aankomen. Dit wordt de eerste keer dat we in het donker rijden. Het is hier dan ook echt donker! Om half elf komen we aan bij ons logeeradres en een hele aardige oudere meneer heet ons van hartelijk welkom. Hij vindt het gelukkig geen probleem dat we zo laat zijn en vindt het juist leuk dat we zo een leuke dag hebben gehad!