Van Nelson naar Wellington

30 december 2013 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we de oversteek naar het Noordereiland maken en het is gelukkig weer goed weer. Het is een hele mooie route van Nelson naar de haven van Picton. Als eerste stoppen we bij een mooie kloof, waar we even zwemmen in het koude water. Dan rijden we een stuk langs de Charlotte Sound en nu zien we echt goed hoe mooi het is! Misschien komen we hier ooit nog eens en kunnen we dit gebied wel per boot ontdekken.

We leveren de auto in en gaan de veerboot op die ons naar het andere eiland brengt. Nu varen we ook nog een stukje door dit mooie gebied en genieten van het uitzicht. Na 3 uur varen, komen we aan in Wellington. Daar krijgen we weer een nieuwe auto en rijden naar het Museum hotel. Wat een mooi en luxe onderkomen voor 1 nacht. We blijken in een leuke wijk te zitten met veel restaurantjes en barretjes. Na lekker gegeten te hebben en een lekker ijsje gehaald te hebben, kopen we nog champagne voor morgen. Het is dan alweer oudjaarsdag, de tijd vliegt voorbij!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arjan:
    31 december 2013
    Dat is altijd als je het naar je zin heb dan vlieg de tijd.
    Geniet van jullie oudejaar avond.
    Het is hier nog ochtend dus moeten nog even wachten voor we aan de Champagne mogen ( hoewel bij het ontbijt).
    Alvast de besten wensen voor 2014 en nog veel plezier.gr Arjan
  2. A.hendrikse:
    31 december 2013
    Hallo lieverds, jullie zitten dus nu aan de champagne maar wij hebben nog een dag voor ons.Wij wensen jullie een heel fijne en ik denk een heel bijzondere jaarwisseling
    Een heel gelukkig nieuwjaar, alle goeds maar vooral gezondheid voor ons allemaal.
    Geniet nog een week van al het moois! liefs en een dikke knuffel voor allemaal. pa en ma
  3. Bert van der Tol:
    Hallo wereldreizigers,
    Even vanuit Nederland een fantastische jaarwisseling gewenst. Voor ons nog 13 uur aftellen.
    Geniet nog even van de laatste dagen in dit prachtige land.
    We wensen jullie een geweldig 2014 toe!

Bert en Ernie
  4. Gaby:
    Hoi Struykkies,
    Gewacht tot het bij ons 12.00 in de middag is,want bij jullie is dan het nieuwe jaar 2014 net begonnen,dus bij deze GELUKKIG
    NIEUWJAAR!!!
    Ben benieuwd hoe het in Nieuw Zeeland wordt gevierd,hier hoor je al de knallen buiten,terwijl we nog 12uur hebben te gaan.
    En nog heel veel plezier de komende 2 weken!!
    Liefs,groetjes de Graaflandjes
    Ja 12.00 uur, zenden maar !!!!!