Abel Tasman nationaal park

28 december 2013 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we naar het meest bekende nationale park van Nieuw-Zeeland: het Abel Tasman. Het is er fantastisch mooi! Er is een wandelroute van wel 5 dagen. Wij besluiten om een stukje van die route te lopen. Onderweg kom je allerlei mooie strandjes tegen. Als je daar bent lijkt het wel of je met Expeditie Robinson mee doet. Echt ongelofelijk mooi!

Je kan ook kiezen om een kayak te huren en dan over het water het park in te gaan. Dat had Mike ook heel graag willen doen, maar 8 jaar vinden ze nog te jong. Dat is jammer. Wij maken dus een mooie wandeling en proberen om met een watertaxi terug te komen. Wij staan te zwaaien aan de kant dat we mee willen, maar het lukt eerst niet. Dan proberen we te bellen, na een paar pogingen lukt dat toch. Maar dan komt er weer een taxi langs varen en die reageert wel op ons zwaaien. Hij vaart naar ons toe en we kunnen instappen. Zo varen we terug en worden we met een busje weer bij onze auto gebracht. We voelen ons net een paar zwervers  die opgehaald worden, ha ha!

Op de terugweg eten we nog heerlijk in de avondzon in de haven van Nelson en hebben we weer een heerlijke dag achter de rug!

1. A.hendrikse:
    28 december 2013
    het lijkt wel of jullie alleen op de wereld zijn daar, dat moet wel een heerlijk gevoel zijn toch.
    hoe was het met de dolfijnen, die zie ik niet?
    veel liefs ,pa en ma
  2. Carloline:
    28 december 2013
    Hier ziet het water er weer kalm uit. Jammer dat het niet lukte om te zwemmen met dolfijnen. Maar ja je een echte robinson is natuurlijk ook grandioos. Jullie een goede jaarwisseling gewenst !! doei xxxx uit Nootdorp !