Kaikoura

26 december 2013 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Na een lekker ontbijt in onze prachtige hut, besluiten we om een stukje langs de kust te rijden. Hier vind je namelijk op verschillende plekken heel veel zeehonden. We hebben ze al gauw gevonden en wat zijn het er veel! Heel gaaf om ze zo vlakbij in het wild te zien. Ook hier zijn weer heel veel jonkies. We zien er zelfs een bij zijn moeder drinken.

Een stukje verder zijn er ook weer zeehonden en aan de overkant van de weg is er een korte wandeling naar een waterval. Het schijnt dat de jonge zeehonden in de winter naar deze waterval toe zwemmen.

Dit stuk van de kust staat bekend om zijn kreeft. We zien een keet langs de weg die open is en waar je kreeft kan kopen. Het is lunchtijd, dus zien we onze kans schoon. Wel grappig dat het in zo'n keet wordt klaar gemaakt en buiten op de picknickbank eten we hem op. Nou hij smaakte heerlijk!

Dan rijden we naar Kaikoura om boodschappen te doen en om te checken of we echt op de boottrip zitten morgen. En ja hoor, morgen gaan we met dolfijnen zwemmen. Spannend!

Bij ons huis is een buitenkeuken. Het is heerlijk weer, dus koken we lekker buiten. Dat is genieten na die regen in Hokitika!

1. Jolanda:
    27 december 2013
    Wow, we waren een weekje op vakantie en ik moest gewoon even bijlezen, wat een avonturen weer!
    Ik ontdekte net pas de filmpjes.... leuk!
    Carice wil nu heel de tijd het filmpje van de dolfijnen kijken en ze vroeg of Dolfje Weerwolfje aan de andere kant van de wereld wel bestaat???
    Have fun!
  2. Annette:
    27 december 2013
    Zo, wat ben ik blij dat Jolanda het over filmpjes had, die had ik dus ook nog niet gezien. Ik heb ze net gelijk ff gekeken. Wat zitten er mooie momenten tussen. Die dolfijnen, hoe tof!!! En het uitzicht met die helicoptervlucht, echt te gek!! Geniet nog maar lekker verder!! Dikke kus, Annette