Route Milford Sound naar Wanaka

18 december 2013 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

We konden het niet laten om de route naar de Milford Sound te rijden, al wisten we dat we ook alles weer terug moesten rijden. Maar ja, het schijnt een van de mooiste routes van Nieuw-Zeeland te zijn. En inderdaad het was prachtig! We reden langs het grootste meer van Nieuw-zeeland en moesten een stukje verder zelfs stoppen voor de schapen op de weg. Het blijft raar om lammetjes en kalfjes te zien, maar ja het is hier natuurlijk voorjaar/zomer. Gaandeweg werd het steeds kouder en neveliger. Dat hoort ook wel bij de fjorden. Na driekwart van de route stopten we om naar de Marian Falls te lopen. Dat betekende jas en poncho aan. Via een hangbrug was het een mooie route door een soort regenwoud. Weer een heel ander landschap en fantastisch mooi! We liepen verder om ook naar Marian Lake te lopen. De route werd een stuk ruiger en steiler. Na bijna een uur gelopen te hebben, kwamen we mensen tegen die naar beneden kwamen. Ze zeiden dat het boven erg mistig was en het nog een uur naar boven was. Toen besloten wij ook om terug te gaan.

Nadat we weer bij de auto waren, was het een hele rit om via Queenstown naar Wanaka te komen. Het laatste stuk gingen we via de bergpas en die was heel mooi om te rijden. We waren wel blij dat we uit de auto konden na deze lange rit.

1. Suus:
    19 december 2013
    Hi Son Mar en Mike!
    Alweer een week voorbij, had de link niet aangeklikt stom maar nu lukt het hoor! wat een mooie foto's, is het regenwoud daar ook zo mooi? Jullie genieten volop zo te horen, hoe kan het ook anders. veel plezier weer vandaag, liefs suus
  2. Frans:
    19 december 2013
    Mar Son en Mike,

Wat een gaaf filmpje van de boottocht, geweldig die dolfijnen die mee zwemmen!
    Wat een mooie ervaring.
    Nog een mooie tijd toegewenst, en goed blijven posten, genieten wij lekker mee