Doubtful Sound 17 dec.

17 december 2013 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

De rit naar Manapouri was zeker mooi. Daar verbleven we in een hele leuke lodge op loopafstand van de boot die ons de Doubtful Sound in bracht.

Wat kan ik zeggen over de Doubtful Sound? Alle woorden schieten te kort om te vertellen hoe mooi het was!

De boot vertrok om 10 uur en we hadden prachtig weer. We voeren eerst over het meer van Manapouri ( het op 3 na grootste meer van Nieuw-Zeeland) met al prachtige vergezichten. Daarna moesten we in een bus stappen, die reed over een onverharde, aangelegde weg die gemaakt was voor de krachtcentrale. Daarna kwamen we bij de opstapplaats van het fjord. Het fjord was fantastisch mooi! Niet te geloven hoe mooi de natuur kan zijn. Aan het einde van de fjord, kwamen we bij de Tasmaanse zee en daar lagen zeeleeuwen op een paar rotsen. Hier waren de golven wel hoog, het voordek mocht je nu even niet op, maar wij stonden boven en hadden een prima uitzicht.

Daarna voeren we terug en zijn verschillende vertakkingen in gevaren. En daar gebeurde het: we zagen dolfijnen! De kapitein zei dat hij ze al een tijdje niet gezien had. Er was zelfs een moeder met een heel kleintje. De boot werd stilgelegd en iedereen werd muisstil. Het was fantastisch om te zien.

Toen we later weer terug voeren kwam het mooiste deel van de trip. De dolfijnen zwommen en sprongen naast de boot! Ongelooflijk hoe gaaf was dat!!

Als laatste deel van de trip gingen we nog met de bus kijken bij de krachtcentrale onder de grond. Daarna voeren we weer terug over het meer.

Het was een fantastische dag, die we afsloten met een lekker wijntje en eten op ons eigen terras!

1. Henny en Piet:
    19 december 2013
    Wat een ervaring om die grote beesten zo vlakbij te zien zwemmen en het varen op een groot water. zo te zien op de foto hebben jullie jassen aan. Hoe is het weer eigenlijk daar?
    Groetjes van het thuisfront
    Henny en Piet
  2. Sandra:
    19 december 2013
    Wat ziet het er supermooi uit en wat zijn jullie aan het genieten zeg! Geweldig om te zien! Xxx
  3. Bert van der Tol:
    19 december 2013
    Wat is dat genieten zeg! Het blijkt iedere keer weer dat de natuur toch het mooiste is wat er bestaat.
  4. Koos en Els:
    19 december 2013
    Ha die lieverds, wat een geweldige reis maken jullie!!!!! Wij zijn zo vrij om op de verjaardag van Hen in de pc mee te kijken. Natuurlijk erg nieuwsgierig naar jullie belevenissen. Wil je ons ook in je bestand zetten? Wat een prachtige natuur zal je tegen komen! Gelijk mee doen met het ritme van de tijd en zo weinig mogelijk Italiaans eten doen. dat komt wel weer in Nederland.
    Hé Mike, das wel super op die grote brug zeg. Ik zou wel hoogtevrees hebben hoor. Leuk hè zo samen met je vader en moeder.
    Veel plezier en vooral genieten!
    Liefs Koos en Els