Wandeling met Maori-gids in het regenwoud

3 januari 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag staat er weer iets heel anders op het programma, een tocht door de jungle en bomen planten. Omdat we eerst de verkeerde routebeschrijving gevolgd hebben, moeten we weer een stuk terug rijden. Daarom komen we te laat bij Joe aan, maar dat vond hij gelukkig geen probleem. We stappen bij hem in de bus en hij brengt ons naar de bestemming ( waar wij eerst naartoe op weg waren). Daar staat een gids samen met een Nederlands koppel op ons te wachten. Joe vertelt ons over het oude oerwoud en waarom het zo hard nodig is dat het weer hersteld wordt. Dan gaan we ons steentje bijdragen en planten 9 bomen. (Wij kunnen nu via google earth kijken of ze goed gaan groeien.)

Daarna rijden we naar het stuk oerwoud dat nog wel in tact is. Tijdens de route die we lopen vertelt de Maori-gids veel over het oerwoud en de bomen. Ik heb nog nooit zulke dikke en hoge bomen gezien. Sommige waren meer dan 1000 jaar oud! Ook stonden er veel varens en palmbomen tussen. Heel indrukwekkend. Na de tocht gingen we picknicken. Op de terugweg stopten we nog bij een grot waar oude Maori tekeningen in gekerfd waren. Het was een bijzondere dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bert van der Tol:
    4 januari 2014
    Erg indrukwekkend hoor! Wat een verschil in natuur, de wereld in een notendop.
    Geniet nog lekker de laatste week.
    Groetjes,
    Bert