Van Turangi naar Rotorua

2 januari 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het niet zo een lange rit naar Rotorua en er is genoeg te doen in deze omgeving. We stoppen als eerste bij de Huka waterval. Daar komt echt een bak water naar beneden, wat een mooi gezicht is dat. Het water is ook heel helder en prachtig van kleur. Vandaar lopen we het wandelpad af naar de hotpools vrij in de natuur. Deze warme stroom komt uit de bergen en loopt zo de rivier in. Dus zwembroek aan en we gaan er ook in. Wat een bizarre ervaring, je staat gewoon onder een hete waterval! Als je dichter naar de rivier gaat, is het water bovenin warm en onderin voel je de koude stroming.

Nadat we wat gegeten hebben in Taupo, gaan we naar een geothermisch gebied. Dit gebied heet Orakei Korako en we worden met een bootje naar de ingang gebracht. Ik heb nog nooit zoiets gezien en geroken!  Wat een bizar landschap met geisers en hete modderpoelen die bubbelen. Er hangt een hevige zwavellucht en overal komt er hete lucht uit de grond. Het lijkt wel een andere wereld. Na deze ervaring rijden we door naar Rotorua, waar we 3 nachten zullen blijven.