Wandeling Rob Roy Track, Wanaka

20 december 2013 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

We besloten om vandaag een mooie wandeling te gaan maken. De mevrouw van de lodge zei dat de Rob Roy track het meest spectaculair is. Dus de beslissing is al gauw gemaakt. De weg er naar toe is al heel erg mooi. Weer richting Mt. Aspirine National Park (dezelfde weg als naar de helikopter), maar daarna nog zo'n dertig kilomer "unsealed road".  Maar goed dat we een 4-wheel drive auto hebben.

De wandeling is van de vallei naar de Rob Roy gletsjer. Zeer mooie route! We hebben het geluk om 2x een lawine te zien. Je hoort een geluid dat klinkt als een donder, dan zie je het ijs naar beneden vallen als een waterval. Spectaculair!

We doen vier uur over de hele route en rijden dan weer voldaan terug naar de lodge.

1. Arjan:
    21 december 2013
    Leuk hoor ik maak ook een tour naar Gerrit de Boer en van Rossum groetjes en nog veel plezier
  2. Lida:
    21 december 2013
    Wat ziet het er geweldig uit. Geniet elke keer weer van jullie avontuur. Vandaag is Niels jarig. Vorig jaar was er veel sneeuw en nu grijs en regen. Jullie eerste week zit er al weer op. Wat gaat het snel. Op naar de kerstdagen ben benieuwd hoe het daar is met de kerst. Dikke
  3. Henny en Piet:
    21 december 2013
    Zijn net terug van kennismaking met nieuwe buren Gele Lis. Was leuk. Van Rijn wordt buurman. Steeds weer verbaasd wat jullie doen. Ga nu de volgende lezen. Groetjes.