Bruce Bay naar Hokitika

22 december 2013 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijk ontbijt door John gemaakt, gingen we op weg naar onze volgende bestemming Hokitika. Dat wordt weer een aardige rit. We stoppen eerst op het strand in Bruce Bay, Marco is daar gistermiddag met John geweest die hem veel over het gebied verteld heeft. Zo ook over de oude Maori hut die daar staat en de legende over het zeemonster. Dat kon Marco nu mooi aan ons vertellen.

Na nog een stop bij Hunts beach, waar ook weer veel wrakhout op het strand lag, reden we door richting de Fox Glacier. Deze gletsjer stopt bijna in het dorp. Maar hier is het wel erg vol met toeristen, dus rijden we door naar het meer waar we een stuk om heen wandelen.

Het is nu toch al weer later dan we dachten en rijden via deze mooie kustweg naar Hokitika. De weg is afwisselend van bergachtig naar vlak langs de zee. Mooie route!

Als we bij de lodge arriveren kunnen we nog even op ons eigen dakterras genieten van de zon, heerlijk.

1. Annette:
    23 december 2013
    Wat een prachtige lucht bij jullie. Vandaag hebben wij gelukkig ook een blauwe lucht maar het waait hier steeds wel aardig. De temperatuur is hier, net als overal, nog veel te warm. Je hebt weer mooie foto's bijgevoegd. We willen wel een dagje overkomen :-) Hier is ondertussen ook de vakantie begonnen, ik ben ook lekker een ruime week vrij.Genieten jullie nog maar lekker verder. Het ziet er heerlijk uit.
    Dikke kus!