Nieuwjaarsdag 2014

1 januari 2014 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Wij zijn dit nieuwe jaar begonnen op ons balkon in de zon, heerlijk! Na de koffie besluiten we om toch de Tongariro Alpine Crossing te lopen. Dit schijnt een van de mooiste dagwandelingen ter wereld te zijn. We zullen hem niet helemaal kunnen doen, want het is minimaal 7 uur lopen. We zien wel hoever we met Mike komen. Het is in ieder geval de moeite waard om te proberen. Het is een zeer bijzondere wandeling, we lopen in vulkanisch gebied. Het is een behoorlijke klim, eerst door een mooi bos en dan de vulkaan op.  We zien de rook uit de een van de hotpools en uit de actieve vulkaan van Nieuw-Zeeland komen. Het is wel wat anders dan een nieuwjaarsduik! Na 3 uur lopen wil Mike echt niet meer verder en besluiten we om terug te gaan. De terugweg was een stuk makkelijker.

Als we terug rijden, komen we langs hotpools die open zijn. Dat zal wel helpen tegen de spierpijn. Heerlijk, wel raar dat het hete water gewoon uit de grond komt. Terug bij ons huisje gaan we lekker aan de champagne en toosten we op ons goede begin van het nieuwe jaar!